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早稲田大学
鷲崎 弘宜
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:Center for Technology Innovation - Controls Hitachi, Ltd. Research and Development Group
Corporate
共同研究数 1
Conference Paper
2018 1 1
Prioritization in automotive software testing: Systematic literature review
自動車のソフトウェアテストにおける優先順位付け。体系的な文献レビュー
Ankush Dadwal, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Takahiro Iida, Masashi Mizoguchi, Kentaro Yoshimura
CEUR Workshop Proceedings
【抄録】
Automotive Software Testing is a vital part of the automotive systems development process. Not identifying the critical safety issues and failures of such systems can have serious or even fatal consequences. As the number of embedded systems and technologies increases, testing all components becomes more challenging. Although testing is expensive, it is important to reduce bugs in an early stage to maintain safety and to avoid recalls. Hence, the testing time should be reduced without impacting the reliability. Several studies and surveys have prioritized Automotive Software Testing to increase its effectiveness. The main goals of this study are to identify: (i) the publication trends of prioritization in Automotive Software Testing, (ii) which methods are used to prioritize Automotive Software Testing, (iii) the distribution of studies based on the quality evaluation, and (iv) how existing research on prioritization helps optimize Automotive Software Testing. Copyright © 2018 for this paper by its authors.
【抄録日本語訳】
自動車用ソフトウェアテストは、自動車システムの開発プロセスにおいて重要な役割を担っています。このようなシステムの重要な安全上の問題や不具合を特定できない場合、深刻な、あるいは致命的な結果を招く可能性があります。組込みシステムの数や技術が増えるにつれて、すべてのコンポーネントをテストすることはより困難になっています。テストにはコストがかかりますが、安全性を維持しリコールを回避するためには、早い段階でバグを減らすことが重要です。したがって、信頼性に影響を与えることなく、テスト時間を短縮する必要があります。いくつかの研究や調査では、自動車用ソフトウェアテストの有効性を高めるために優先順位をつけています。本研究の主な目的は、以下を明らかにすることである。(i) 自動車ソフトウェアテストにおける優先順位付けの出版動向、(ii) 自動車ソフトウェアテストの優先順位付けにどのような手法が用いられているか、(iii) 品質評価に基づく研究の分布、(iv) 優先順位付けに関する既存の研究が自動車ソフトウェアテストの最適化にどのように役立っているか、である。本論文の著作権は、その著者に帰属する。