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早稲田大学
鷲崎 弘宜
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:Afrel Co.,Ltd.
Corporate
共同研究数 1
Conference Paper
2012
IEEE : Institute of Electrical and Electronics Engineers
Estimate of the appropriate iteration length in agile development by conducting simulation
シミュレーションによるアジャイル開発における適切なイテレーション長さの見積もり
Ryushi Shiohama, Hironori Washizaki, Shin Kuboaki, Kazunori Sakamoto, Yoshiaki Fukazawa
【抄録】
Agile development refers to the group of software development methodologies based on an iterative and incremental process model. It divides the development period into short time frames called iterations and uses a body of knowledge obtained from past experience called practice to ensure agile software development Although the iteration length is an important factor in agile development however it has so far been decided by the qualitatively and it has been reported that projects with an inappropriate iteration length tends to be failed. We thus propose a new methodology for estimating an appropriate iteration length through the conduct on of a simulation based on project constraints. In this paper we first, propose a method of calculating an appropriate iteration length for a particular project to promote the easy use of agile development. Second, the relationship between the iteration length and project constraints was investigated by varying the parameters to create diverse situations. © 2012 IEEE.
【抄録日本語訳】
アジャイル開発とは、反復的かつ漸進的なプロセスモデルに基づくソフトウェア開発方法論の一群を指す。アジャイル開発では、開発期間をイテレーションと呼ばれる短い期間に分割し、プラクティスと呼ばれる過去の経験から得た知識体系を用いて、アジャイルソフトウェア開発を行う。イテレーションの長さは重要な要素だが、これまでは定性的に決定されており、イテレーション長が不適切なプロジェクトは失敗する傾向があると報告されている。そこで我々は、プロジェクトの制約条件に基づいたシミュレーションを行うことで、適切なイテレーション長を推定する新しい手法を提案する。本論文では、まず、アジャイル開発を容易にするために、特定のプロジェクトに適したイテレーション長を算出する方法を提案する。次に、パラメータを変化させて多様な状況を作り出し、イテレーション長とプロジェクト制約の関係を調査した。© 2012 IEEE.