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早稲田大学
甲藤 二郎
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:Xi'an Jiaotong University
Academic
共同研究数 1
Conference Paper
2010
IEEE : Institute of Electrical and Electronics Engineers
A novel algorithm to control contents selectively for vehicular communication networks
車両通信ネットワークにおけるコンテンツ選択的制御のための新アルゴリズム
Zhou Su, Pinyi Ren, Rongtao Xu, Jiro Katto, Yasuhiko Yasuda
IEEE Vehicular Technology Conference
【抄録】
With the development of recent vehicular communication technologies, distributing multimedia contents in the vehicular communication networks (VCNs) has become more and more popular, to provide conveniences and entertainment services during the time of driving. However, as multimedia contents are changed and updated dynamically, how to keep the consistency between the original and these replicas in VCNs is very important. Therefore, this paper designs a novel algorithm to control the consistency for the VCNs. In our proposal, after the analyses of the status of road-side units, on-board units and local geographical information, we divide all replicas into different groups, where one is necessary for update and the other are not. Then, we compare the cost to update replicas by using wireless and wired connection, and propose a method to make selection between them. The performance of our proposal is tested by simulation experiments. And the results show that our method can obtain the low delay successfully. ©2010 IEEE.
【抄録日本語訳】
近年の車両通信技術の発展に伴い、車両通信ネットワーク(VCN)においてマルチメディアコンテンツを配信し、ドライブ中の利便性や娯楽サービスを提供することが一般的になってきている。しかし、マルチメディアコンテンツは動的に変更・更新されるため、VCNにおいてオリジナルとこれらの複製との間の整合性をどのように保つかが非常に重要である。そこで、本論文では、VCNにおける一貫性制御のための新しいアルゴリズムを設計する。本提案では、路側機、車載機、ローカル地理情報の状態を分析した後、すべてのレプリカを更新が必要なものとそうでないものに分ける。そして、無線接続と有線接続によるレプリカの更新コストを比較し、両者を選択する方法を提案する。提案手法の性能はシミュレーション実験により検証する.その結果、本提案が低遅延を実現できることを確認した。©2010 IEEE.