|
早稲田大学
中島 達夫
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:Toshiba
Corporate
共同研究数 2
Conference Paper
2002
IEEE : Institute of Electrical and Electronics Engineers
A virtual overlay network for integrating home appliances
(First author)
A virtual overlay network for integrating home appliances
Tatsuo Nakajima, Daiki Ueno, Eiji Tokunaga, Hiro Ishikawa, I. Satoh, H. Aizu
【抄録】
Various home appliances and personal appliances are expected to be connected to the Internet in the near future. However, the conventional IP protocol is not expected to be sufficient for connecting these appliances without protocol translation. Since adding new functionalities to the IP protocol is too generic for most applications, we believe that future networks should be customized according to the characteristics of the respective applications. We propose a virtual overlay network for integrating networked home appliances. Virtual overlay networks enable new application-specific networks to be built on existing networks. The proposed virtual overlay network is designed to access a variety of appliances on home networks from personal or home appliances on other home networks. The paper describes the motivation of our work, and the design and the current status of the proposed virtual overlay network. We think that the approach proposed will also be useful for building virtual overlay networks for other applications such as continuous media streaming or peer-to-peer storage systems. © 2002 IEEE.
【抄録日本語訳】
近い将来、さまざまな家電製品や個人向け製品がインターネットに接続されることが予想されます。しかし、これらの家電製品を接続するためには、従来のIPプロトコルではプロトコル変換を行わないと不十分であると予想されます。IPプロトコルに新しい機能を追加することは、ほとんどのアプリケーションにとって汎用的すぎるため、将来のネットワークはそれぞれのアプリケーションの特性に合わせてカスタマイズされるべきであると考える。我々は、ネットワーク家電を統合するための仮想オーバーレイネットワークを提案する。仮想オーバーレイネットワークは、既存のネットワーク上に新しいアプリケーションに特化したネットワークを構築することを可能にする。提案する仮想オーバーレイネットワークは、他のホームネットワーク上の個人用家電や家庭用家電から、ホームネットワーク上の様々な家電にアクセスできるようにするものである。本論文では、研究の動機と、提案する仮想オーバーレイネットワークの設計と現状について説明する。また、提案するアプローチは、連続メディアストリーミングやピアツーピアストレージシステムなど、他のアプリケーションのための仮想オーバーレイネットワークを構築する際にも有用であると考えている。© 2002 IEEE.
Conference Paper
2002
IEEE : Institute of Electrical and Electronics Engineers
Technology challenges for building Internet-scale ubiquitous computing
(First author)
インターネット規模のユビキタス・コンピューティング構築のための技術課題
Tatsuo Nakajima, H. Ishikawa, E. Tokunaga, F. Stajano
【抄録】
In the future, many of the physical objects that surround us will be augmented with microprocessors and wireless transceivers. They will communicate with each other, quietly monitor our daily activities and notify us of important events. Any piece of relevant information on the Internet will be available to us anytime and anywhere. We call this scenario the Internet-scale ubiquitous computing environment. In our current lifestyle, one of the most precious and scarce resources is human attention. Internet-scale ubiquitous computing environments have the potential to make our daily life more comfortable and attractive because they will allow us to focus only on the essential tasks, letting technology take care of itself. However, building Internet-scale ubiquitous computing environments requires us to address a variety of technical issues. In particular we have to take into account the software development costs to build such an attractive future. As a road to developing the necessary software in a timely fashion, we propose to base the system on existing infrastructural software components such as Linux, Java and CORBA. We identify several important architectural problems that builders of Internet-scale ubiquitous computing environments will have to address, and we present some recommendations on the basis of our analysis and implementation experience. © 2002 IEEE.
【抄録日本語訳】
将来、私たちの身の回りにある多くの物体は、マイクロプロセッサーと無線トランシーバーで拡張されるでしょう。それらは互いに通信し、私たちの日々の活動を静かに監視し、重要な出来事を知らせてくれるようになるでしょう。インターネット上のあらゆる関連情報は、いつでもどこでも手に入れることができるようになる。私たちはこのシナリオをインターネットスケールユビキタス・コンピューティング環境と呼んでいます。現在のライフスタイルにおいて、最も貴重で希少な資源のひとつが人間の注意力です。インターネットスケールユビキタス環境は、私たちの日常生活をより快適で魅力的なものにする可能性を秘めています。なぜなら、私たちは必要なことだけに集中し、テクノロジーに身を任せることができるからです。しかし、インターネットスケールのユビキタス・コンピューティング環境を構築するためには、様々な技術的課題に対処する必要があります。特に、このような魅力的な未来を構築するためには、ソフトウェア開発コストを考慮しなければなりません。必要なソフトウェアをタイムリーに開発するための道として、我々はLinux、Java、CORBAといった既存の基盤ソフトウェアコンポーネントをベースにしたシステムを提案する。インターネット規模のユビキタスコンピューティング環境の構築者が対処しなければならないいくつかの重要なアーキテクチャ上の問題を特定し、我々の分析と実装経験に基づくいくつかの勧告を提示する。© 2002 IEEE.