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早稲田大学
中島 達夫
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:Mokwon University
Academic
共同研究数 2
Article
2010 10
Springer
Design and implementation of a framework for building distributed smart object systems
分散型スマートオブジェクトシステム構築のためのフレームワークの設計と実装
Fahim Kawsar, Tatsuo Nakajima, Jong Hyuk Park, Sang Soo Yeo
Journal of Supercomputing
【抄録】
A smart object system encompasses the synergy between computationally augmented everyday objects and external applications. This paper presents a software framework for building smart object systems following a declarative programming approach centered around custom written documents that glue the smart objects together. More specifically, in the proposed framework, applications' requirements and smart objects' services are objectified through structured documents. A runtime infrastructure provides the spontaneous federation between smart objects and applications through structural type matching of these documents. There are three primary advantages of our approach: firstly, it allows developers to write applications in a generic way without prior knowledge of the smart objects that could be used by the applications. Secondly, smart object management (locating, accessing, etc.) issues are completely handled by the infrastructure; thus application development becomes rapid and simple. Finally, the programming abstraction used in the framework allows extension of functionalities of smart objects and applications very easily. We describe an implemented prototype of our framework and show examples of its use in a real life scenario to illustrate its feasibility. © Springer Science+Business Media, LLC 2009.
【抄録日本語訳】
スマートオブジェクトシステムは、計算機によって拡張された日常のオブジェクトと外部アプリケーションとの相乗効果を包含している。本論文では、スマートオブジェクトを接着するカスタムライティングドキュメントを中心とした宣言型プログラミングアプローチにより、スマートオブジェクトシステムを構築するためのソフトウェアフレームワークを紹介する。具体的には、提案するフレームワークでは、アプリケーションの要求とスマートオブジェクトのサービスは、構造化された文書を通してオブジェクト化される。ランタイムインフラストラクチャは、これらのドキュメントの構造的なタイプマッチングを通じて、スマートオブジェクトとアプリケーション間の自発的なフェデレーションを提供します。まず、開発者は、アプリケーションで使用されるスマートオブジェクトの事前知識がなくても、一般的な方法でアプリケーションを書くことができます。第二に、スマートオブジェクトの管理(検索、アクセスなど)の問題は、インフラストラクチャによって完全に処理されるため、アプリケーションの開発が迅速かつ簡単になります。最後に、フレームワークで使用されるプログラミング抽象化により、スマートオブジェクトとアプリケーションの機能を非常に簡単に拡張することができます。我々は、このフレームワークの実装されたプロトタイプを説明し、その実現可能性を説明するために、実際のシナリオでの使用例を示す。© Springer Science+Business Media, LLC 2009.
Article
2010 5
Springer
A portable toolkit for supporting end-user personalization and control in context-aware applications
コンテキストを考慮したアプリケーションにおけるエンドユーザのパーソナライゼーションと制御を支援するポータブルツールキット
Fahim Kawsar, Kaori Fujinami, Tatsuo Nakajima, Jong Hyuk Park, Sang Soo Yeo
Multimedia Tools and Applications
【抄録】
A context-aware application in the pervasive computing environment provides intuitive user centric services using implicit context cues. Personalization and control are important issues for this class of application as they enable end-users to understand and configure the behavior of an application. However most development efforts for building context-aware applications focus on the sensor fusion and machine learning algorithms to generate and distribute context cues that drive the application with little emphasis on user-centric issues. We argue that, to elevate user experiences with context-aware applications, it is very important to address these personalization and control issues at the system interface level in parallel to context centric design. Towards this direction, we present Persona, a toolkit that provides support for extending context-aware applications with end-user personalization and control features. Specifically, Persona exposes a few application programming interfaces that abstract end-user customization and control mechanisms and enables developers to integrate these user-centric aspects with rest of the application seamlessly. There are two primary advantages of Persona. First, it can be used with various existing middlewares as a ready-to-use plug-in to build customizable and controllable context-aware applications. Second, existing context-aware applications can easily be augmented to provide end-user personalization and control support. In this paper, we discuss the design and implementation of Persona and demonstrate its usefulness through the development and augmentation of a range of common context-aware applications. © 2009 Springer Science+Business Media, LLC.
【抄録日本語訳】
パーベイシブコンピューティング環境におけるコンテキストアウェアアプリケーションは、暗黙のコンテキストキューを用いて直感的なユーザーセントリックサービスを提供する。パーソナライゼーションと制御は、エンドユーザーがアプリケーションの動作を理解し設定できるようにするため、このクラスのアプリケーションにとって重要な問題である。しかし、コンテキストを考慮したアプリケーションを構築するためのほとんどの開発努力は、ユーザ中心の問題にほとんど重点を置かず、アプリケーションを駆動するコンテキストキューを生成・配布するためのセンサフュージョンと機械学習アルゴリズムに焦点を合わせている。我々は、コンテキストアウェアアプリケーションのユーザー体験を向上させるためには、コンテキストセントリックデザインと並行して、システムインターフェースレベルでこれらのパーソナライゼーションとコントロールの問題に取り組むことが非常に重要であると主張する。この方向に向けて、我々は、エンドユーザのパーソナライゼーションおよび制御機能を備えたコンテキストアウェアアプリケーションの拡張をサポートするツールキットであるPersonaを発表する。具体的には、Personaは、エンドユーザのカスタマイズおよび制御メカニズムを抽象化するいくつかのアプリケーション・プログラミング・インターフェースを公開し、開発者がこれらのユーザ中心の側面をアプリケーションの残りの部分とシームレスに統合することを可能にする。Personaの主な利点は2つあります。まず、カスタマイズや制御が可能なコンテキスト認識アプリケーションを構築するためのプラグインとして、既存のさまざまなミドルウェアと併用することができます。第二に、既存のコンテキスト認識アプリケーションを簡単に拡張して、エンドユーザのパーソナライズと制御のサポートを提供することができる。この論文では、Personaの設計と実装について説明し、一般的なコンテキスト認識アプリケーションの開発と拡張を通じて、その有用性を実証します。© 2009 Springer Science+Business Media, LLC.